Alonso: irány a sivatag!

Alonso: irány a sivatag!

Fernando Alonsóról 2006 táján nagyon sokan gondolták úgy, hogy mostanra akár minden idők legeredményesebb Forma–1-es pilótája is válhat belőle. Nem véletlenül, hiszen 25 éves korára már kétszeres világbajnok volt, második alkalommal a legendás Michael Schumachert maga mögé utasítva. F1-es karrierje aztán nem úgy alakult, ahogy szerette volna, azonban nem tett le arról, hogy történelmet írjon. A napokban a Namíb-sivatagban tesztelt, hogy még egy lépéssel közelebb kerüljön a „minden idők legsokoldalúbb versenyzője” címhez.

A 38 esztendős spanyol pilóta tavaly három kínkeserves év után hagyta ott a McLaren istállót, és vele a száguldó cirkuszt, ám ez messze nem jelentette autóversenyzői pályafutása végét. Alonso már utolsó két évében is ki-kikacsingatott a Forma–1-ből: 2018-ban első nekifutásra( megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt, ahol idén rögtön duplázni is tudott. Az év elején közben behúzta az egész napos műfaj amerikai csúcsviadalának számító daytonai versenyt is.

Két esztendővel ezelőtt a patinás Indy500-on is elindult, sőt, az élen is állt, amikor leállt alatta az utolsó F1-es éveit is beárnyékoló Honda-motor. Indianapolisba még egészen biztosan visszatér majd, hiszen már csak ez a siker hiányzik neki az úgynevezett „Motorsportok Hármas Koronája” címhez. Ezt azok érdemlik ki, akiket elsőként intenek le a monacói F1-es futamon, az Indy500-on és a Le Mans-i 24 óráson is. A bravúr korábban csak Graham Hillnek jött össze a ’60-as, ’70-es években.

Alonso azonban messze nem elégszik meg ennyivel, egy ideje ugyanis már köztudott, hogy januárban ott lesz a Dakar-rali rajtjánál. Mi tagadás, a világ leghíresebb tereprali viadala meglehetősen nagy ugrásnak tűnik az eddigi szériákhoz képest, ám a spanyol már gőzerővel edzésbe is állt. Tavasszal még a Kalahári-sivatagban ismerkedett a műfajjal, néhány napja pedig szintén Afrika déli része felé, a Namíb-sivatagba vette az irányt, ahol nyílt terepen, homokdűnék között tesztelt.

Egy biztos, a technikán biztos nem fog múlni a sikere, a Dakaron ugyanis azt a Toyota Hiluxot vezeti majd, amellyel a katari Nászer el-Attija megnyerte az idei versenyt. Ez a kereskedelmi forgalomban is kapható Hiluxnak egy erősen feltuningolt, megerősített változata, amelyben az utcai 6 helyett 8 hengeres motor dolgozik.

Az eddigi hírek szerint a gyakorlás jól sikerült, bár Alonso sokat mondóan megjegyezte, még rengeteget kell tanulnia, mert egyelőre nem rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyekre ebben a műfajban szükség van. „Elsőre kicsit sokkoló volt a dűnéken vezetni” – árulta el a pilóta. Ez alapján a többség egyelőre nem vár tőle világraszóló eredményt, de hosszú évek kitartó munkájával a terepraliban is csúcsra érhet.

Akár nyer, akár nem, a Dakar-rali szervezőinek úgy kell Alonso jelenléte, mint egy falat kenyér. A viadal rengeteget vesztett a presztízséből, mióta 2009-től biztonsági okokból el kellett hagynia Afrikát, és Dél-Amerikába költözött. A spanyol a mai napig a világ egyik legnépszerűbb autóversenyzőjének számít, így garantált, hogy ha ott lesz januárban a rajtnál, az elmúlt évekhez képest jóval nagyobb figyelem szegeződik majd a versenyre.