A Toyota a minap leleplezett egy vadonatúj utcai sportkocsit – amelyen azonban a japán gyártó emblémája helyett a „GR” logó virít. Nem is véletlenül, a kétajtós kupé fejlesztéséért ugyanis főként a vállalat versenydivíziója, a Gazoo Racing felelt. A „csökkentett tömeg–alacsony súlypont–fejlett aerodinamika szentháromsága” köré szerveződő – és azért a lóerőkkel sem adós – Toyota GR GT lesz az Auto Check Center szervizhálózat mostani cikkének főszereplője!
A Toyota már a 2022-es Tokiói Autószalonon belengette a szóban forgó kocsi érkezését, idén nyáron pedig a kultikus Goodwoodi Fesztiválon már egy működőképes (de még álcázott) verziót is láthatott belőle a közönség. A teljes körű premierre azonban csak most került sor, de az első reakciók alapján a várakozás megérte, a nyilvánosságra hozott fotók és adatok ugyanis a jelek szerint elnyerték a többség tetszését.
A cég a bemutató kapcsán közölte, a GR GT születése bizonyos szempontból a szokásoshoz képest „fordítva” történt. Normál esetben ugyanis egy jármű aerodinamikai hangolása a külső design kialakítása után kezdődik, ám ezúttal a mérnökök előbb az optimális aerodinamikai teljesítményt vésték kőbe, és ehhez igazították a kocsi valamennyi vonását. Szintén rendhagyó, hogy a kasztni teljes egészében alumíniumból készült, ami kiegészítve karbonszálas alkatrészek egész sorával a szegmensben alacsonynak számító, 1750 kilogramm körüli tömeget eredményez.
A GR GT-ben egy 4.0 literes, V8-as, biturbós motor kapott helyett, megtámogatva egy hibrid rendszerrel – hiszen ez mégis csak egy Toyota, még ha a márkajelzés le is maradt róla. Az utcán is legálisan vezethető versenyautó nagyjából 650 lóerős teljesítményre és 850 Nm-es csúcsnyomatékra képes, végsebessége pedig eléri a 320 km/h-t. A hátsókerék-meghajtású kupéban – manapság már szinte természetesnek mondható módon – egy nyolcfokozatú automata váltó teljesít szolgálatot.
A Toyotánál hangsúlyozták, hogy a 4,82 méter hosszú, kereken 2 méter széles és 1,19 méter magas autót nemcsak szimulátorok segítségével, hanem valós körülmények között is alaposan tesztelték. Ennek során ikonikus versenypályák (pl. a nekik hazai Fuji Speedway vagy épp az ilyenkor elmaradhatatlan Nürburgring) mellett a forgalomba is jócskán kimerészkedtek, hogy a leendő tulajdonosoknak a mindennapi használat során se okozzon csalódást a vezetési élmény.
És ha már leendő tulajdonosok: a vállalat hivatalosan még nem közölte a GR GT leendő árát, de az interneten fellelhető szakértői jóslatok 500 ezer dollár, azaz átszámítva nagyjából 165 millió forint környéki összegről szólnak. A Gazoo Racing új GT3-as kocsijával egy időben közszemlére tett jármű gyártása a hírek szerint már jövőre elkezdődhet, de élesben alighanem csak 2027-ben bizonyíthat majd.