Villanymotorral születhet újjá a VW Bogár

Villanymotorral születhet újjá a VW Bogár

Két hónap telt el azóta, hogy a Volkswagen futószalagjáról legördült az utolsó Bogár. A németek a New Beetle szerény eladási mutatói mellett azzal indokolták a 81 éven gyártott autó búcsúját, hogy az így felszabaduló erőforrásaikat teljes egészében az elektromos autókra fordíthatják majd. A sors iróniája, hogy most úgy fest, éppen a villanymotor lehet az, ami a segítheti a kultikus kocsi továbbélését.

A Volkswagen Csoport az eClassics nevű partnerével karöltve ugyanis egy olyan koncepciót dolgozott ki, amelynek köszönhetően a cég történelmi járműveibe sorozatgyártással, gyorsan lehet elektromos hajtásláncot beszerelni. A technológia pedig kéznél is volt, így a napokban egy olyan Bogár gurult ki az utakra, amelyben a Volkswagen e-Up!-ból ismerős 60kW teljesítményű villanymotor zümmögött.

 A Käferbe, ahogy a németek hívják, 14 darab, egyenként 2,6 kilowattórás modulból felépülő akkumulátorcsomag került, amely így összesen 36,8 kWh kapacitású. A fejlesztők elmondása szerint az „eBogár” hatótávja ezáltal körülbelül 200 kilométer lesz, ami elsősorban városi használatra egészen életképesnek tűnik.

Az akkupakknak persze megvolt a maga hatása az autó súlyára. Amíg a legendás eredeti változat csak 840 kilós, addig az új verzió már csaknem 1300 kg-ot nyom. Ezek után nem kis bravúr, hogy a villanyváltozat fürgébb, mint elődje: 4 másodperc alatt gyorsul 50-re, még egyszer ennyi idő alatt 80-ra, végsebessége pedig 150 km/h. Valamennyi mutatóban felülmúlja az „őstípust”.

Ami igazán ötletesre sikerült a villanyosított Bogáron, az a feltöltési mód, a bemenetet ugyanis a jobb hátsó lámpatest felpattintása után érik el a tulajdonosok. A teljes töltéshez szükséges idő egyelőre nem ismert, mint ahogy az ár sem, várhatóan azonban ezekről is hamarosan fellibben a fátyol. Azt viszont már most elárulta a Volkswagen, hogy ők nyitottak arra is, hogy ha valaki elviszi hozzájuk a régi autóját, ők a megfelelő összegért ellátják az elektromos hajtással, valamint elvégeznek minden egyéb szükséges átalakítást.

Ezzel pedig nem is ért véget a gyártó ambiciózus terveinek sora, a hírek szerint ugyanis már előkészítés alatt van más klasszikus modellek villamosítása is. A következő „páciens” a Transporter mikrobusz lehet, amelyet a szintén a konszernhez tartozó Porsche híres 356-osa követhet.