Imádják az európaiak a SUV-okat, a népszerűségük pedig tovább nő

Imádják az európaiak a SUV-okat, a népszerűségük pedig tovább nő

A városi terepjárók piaca folyamatosan bővül, 2020-ra minden harmadik eladott autó ilyen lesz.

Nagy népszerűségnek örvendenek az egész világon a városi terepjárók, a népszerűségük pedig úgy tűnik, tovább fog nőni. Szinte minden árkategóriában találunk városi terepjárókat, kezdve a Dacia Dusterétől egészen az Audi, BMW vagy akár a Bentley sok luxust ígérő autójáig.

Az európai piacot tekintve a SUV-ok igazi sikertörténetet jártak be: 2007-ben az eladott autók mindössze 8 százaléka volt ebbe a kategóriába sorolható, 2016-ban viszont az arány 26 százalékra emelkedett. Persze ehhez az is kellett, hogy szinte minden autógyártó ki akarjon csípni egy kisebb vagy nagyobb szeletet ebből a tortából.

Nos, az LMC Automotive elemzői szerint 2020-ra az eladott városi terepjárók aránya 34 százalékra fog nőni. Idén pedig nagyjából 4 millió SUV-ot fognak értékesíteni Európában.

A gyártók is nagyon érzik, hogy a SUV-ok iránti érdeklődés tovább fog nőni, hiszen olyan gyártók mint a Kia, Mazda, Jaguar vagy a Lexus is kijelentheti: az év első öt hónapjában a SUV-ok vezették az eladási listáikat.

Vannak azonban olyan elemzők is, akik a SUV-ok iránti érdeklődés csökkenését jósolják. Ennek oka, hogy sok ilyen autóban dízel erőforrás dolgozik, azokat viszont egyre inkább próbálják kiszorítani a piacról. A benzines motorok pedig igen magas fogyasztást tudnak produkálni egy-egy szabadidő autó esetében.