Felejtsük el a Seat nevet?

Felejtsük el a Seat nevet?

Egy ideje már hallani arról, hogy a Volkswagen csoportnak különös tervei vannak az égisze alá tartozó Seattal. Úgy tűnik, a cél a márka magasabbra pozicionálása, aminek akár maga a név is áldozatul eshet. A leendő új elnevezés a hírek szerint a korábban a Seat legsportosabb modelljeinél használt Cupra lenne. De mi köze van ennek az egésznek a Skodához?

Kezdjük akkor az utóbbi kérdés megválaszolásával! A Volkswagen konszernél állítólag úgy látják (és ezzel nehéz is vitatkozni), hogy az egyaránt hozzájuk tartozó Seat és Skoda márkák jelenleg nagyon hasonló minőségű, funkcionalitású és árfekvésű modellpalettával vannak jelen a piacon. Ez nyilván nem ideális helyzet a vállalat számára, ezért szükségesnek érzik a két brand élesebb „szétválasztását”.

A terv, amelyről már a VW termékstratégiáért felelős vezetője, Michael Jost is beszélt, az, hogy a Seat kínálatát magasabb árkategóriába emelnék, ezzel párhuzamosan pedig a Skoda (újra) az egyszerűbb és olcsóbb autók gyártása felé fordulna. Főleg utóbbit fogadták meglepve az autós világban jártasak, hiszen a cseh márka az utóbbi években nagy erőfeszítéseket tett presztízse növeléséért – nem is eredménytelenül –, ennek ellenére most úgy fest, mégis a kevésbé tehetősek igényeit kell majd kiszolgálnia.

Az persze igaz, teszik hozzá többen, hogy egy akkora óriásnál, mint a Volkswagen csoport, kell lennie egy „tömegmárkának” a bevételek maximalizálása érdekében. Márpedig erre a szerepre azért nem igazán van más jelentkező házon belül: a konszern ernyője alá az egyre inkább az elektromos autózás felé forduló Volkswagen mellett az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Seat és a Skoda tartozik.

Az elképzelések szerint tehát a Skoda lefelé, a Seat pedig felfelé indulna el a „ranglétrán”. Igen ám, csakhogy a Seat márka múltja ebben akadály lehet, még a spanyol részleg vezetője, Luca de Meo szerint is. Ezért jönne kapóra a korábban a leggyorsabb Seatok típusjelzésére használt Cupra, amely tavaly óta önálló márkaként létezik. Elképzelhető tehát, hogy pár éven belül teljesen mellőzik a Seat név használatát az új autókon, így az utódok Cupra néven futnak majd.

Ami a Cupra történetét illeti, az eddigi egyetlen önálló, szalonokban is kapható típusuk az Ateca, amely nemrég 15 millió forintos áron debütált. A 300 lóerős, akár 250 km/h-ra is képes SUV eddig meglehetősen jó eladási adatokat tudhat magáénak, ez alapján nem lehetetlen, hogy – ha tényleg meglépik – beválik majd a VW húzása, és jelentős kereslet lesz a „prémiumosított” Seatokra – vagyis Cuprákra.