A kabrió Ferrarik szerelmeseinek

A kabrió Ferrarik szerelmeseinek

A Ferrarit annyira feldobta, hogy 9 év után végre újra nyerni tudtak a hazai Forma–1-es versenyükön, hogy rögtön bemutattak két új autót. Na jó, ez persze csak vicc, hiszen a most leleplezett modelleken már jóval régebb óta dolgoztak annál, mint mikor Charles Leclerc-et elsőként intették le Monzában. Még akkor is, ha egyébként „csak” egy-egy már létező típus apró átalakításairól van szó.

Az egyik újdonsült kocsi az F8 Spider, ami lényegében az év elején debütált F8 Tribute kabrió változata. A „Pók” már régebb óta használt elnevezés az olasz márkánál, és annak idején a 8-as számhoz való kapcsolódása miatt esett rá a választás. Lábak helyett természetesen hengerekből rendelkezik ennyivel: ugyanaz a V8-as, 3.9 literes, duplaturbós motor került bele, mint elődjébe, annyi különbséggel, hogy a Spider erőforrása 10 lóerővel többet, összesen 721-et tud.

Erre a kis „izmosításra” alighanem azért volt szükség, hogy a kocsi a némi súlygyarapodása ellenére is hozza ugyanazokat a gyorsulási adatokat, mint a zárt tetős verzió. A fejlesztők jó munkát is végeztek, hiszen bár a tetőt mozgató mechanika és a plusz merevítések miatt a Spider 70 kilóval nehezebb a Tribute-nál, a plusz lóerőknek hála a tesztek alapján ugyanúgy 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

A végsebessége pedig 340 km/h környékén van, bár arra azért nem mernénk fogadni, hogy ilyen tempónál is kellemes élményt nyújt a nyitott tetős autózás. A szerkezetet egyébként 14 másodperc alatt lehet le- és felhajtani, ám a tető mozgatása alatt a sofőr nem hajthat gyorsabban 45 km/h-nál.

A Spider után néhány nappal pedig jött az újabb Ferrari-premier, méghozzá egy szintén kabrió autóé, a 812 GTS-é. Ez egy 2017-es modell, a 812 Superfast tetőtől megszabadítható változata. A motorháztető alatt egy 6.5 literes, tizenkét hengeres szívó benzinmotor lapul, ami képes akár 800 lóerős teljesítményt is leadni.

A Ferrari nem kevesebbet állított a bemutatón, minthogy ezzel minden idők legerősebb kabrió autóját alkották meg. Cáfolat azóta se érkezett, a számok pedig magukért beszélnek: az említett 800 lóerőt 8500-as percenként fordulatszámon adja le a motor, ami akár ennél tovább, 8900-ig is pörgethető. A 718 Nm-es csúcsnyomaték 7000-nél jön el. A 812 GTS álló helyzetből 8,3 másodperc alatt gyorsul 200-ra, úgyhogy mielőtt padlógázt nyom az ember, azért nem árt ellenőrizni, hogy nem felejtett-e egy-két menetszél által könnyen felkapható tárgyat az utastérben.